Kompaktní coworky se nenápadně dostávají do popředí
Již od samého začátku coworkingu v Čechách se jednotliví hráči na trhu předháněli, kdo otevře centrum s největší kapacitou. Ve snaze vytvořit co největší úspory z rozsahu se však řada firem dostala do pasti. Na jedné straně na ně zaútočil úpadek kulturního elementu, kdy velká masa lidí začala nevyhnutelně anonymizovat jednotlivé členy a oslabovat dříve přátelské komunity. Na straně druhé se projevila realita života s covidem, která jednoduše snižuje apetit uživatelů se scházet ve větším počtu.
Na scéně se však začínají objevovat menší prostory s plánem vybudovat širokou síť kompaktních coworking center, kde se snáze udržuje rodinná atmosféra a plánují akce na míru skutečným uživatelům. „Chtěli jsme vytvořit místo, kam budou lidé chodit rádi, kde budou produktivní a hlavně kde budou stále potkávat své známé. Větší koncentrace lidí nedělá skoro nikomu dobře, u nás se člověk cítí v podstatě jako doma v obýváku.“ Říká Marie Buzková, spoluzakladatelka coworku Foch.
Community management v malém
Velké akce mají své plusy, ale nikdy nelze trefit téma na míru všem uživatelům. Menší centra mohou snadno operovat s preferencemi svých zákazníků a tím pádem vše připravovat maximálně na míru. Lze tedy snáze stylizovat jedno centrum na míru developerům a další například na míru architektům, kteří oceňují diametrálně odlišné typy akcí.
Prostředí na míru profesi
Obdobné přizpůsobení se stává trendem i v tradičních společnostech, které se své tvůrčí týmy snaží poslat do nekorporátního prostředí, aby z nich následně získávali out-of-box pohled na věc. Sdílení informací v rodinných coworking centrech probíhá přirozeně a není k němu potřeba složitých informačních systémů nebo seznamovacích večírků.
Zdroj: Redakční článek CZECHSIGHT
Zdroj titulního obrázku: myHQ Workspaces, Unsplash